Πάτρα: Απάτες 100.000 ευρώ μόνο μέσα σε μια εβδομάδα! – Πώς πείστηκαν τα θύματα

«Δικαιούστε επιστροφή φόρου», «το παιδί σας τραυματίστηκε σοβαρά σε τροχαίο», «επιβεβαιώστε τους κωδικούς πρόσβασης για λόγους ασφαλείας» είναι μόνο μερικές από τις φράσεις «κλειδιά» που επιτήδειοι χρησιμοποιούν για να παγιδεύσουν ανυποψίαστους πολίτες και στην Πάτρα και να τους υφαρπάξουν, τελικά, μεγάλα χρηματικά ποσά είτε μέσω των καταθετικών τραπεζικών λογαριασμών τους είτε διά ζώσης με τους συνεργούς – «εισπράκτορες» να παραλαμβάνουν οι ίδιοι τις σακούλες με τα χρήματα από τα θύματά τους, όπως συμβαίνει κατά κόρον στις υποθέσεις εμπλοκής συγγενικών τους προσώπων σε «μαΐμου» τροχαία ατυχήματα.

Στην Πάτρα, την τελευταία μόνο εβδομάδα, καταγγέλθηκαν στους αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Πατρών τουλάχιστον 8 περιπτώσεις απάτης με τη λεία των απατεώνων, με πρόχειρους υπολογισμούς, να ξεπερνά τις 100.000 ευρώ! Στην πλειοψηφία τους αφορούσαν τηλεφωνικές κλήσεις από «υπαλλήλους» του ΔΕΔΔΗΕ με το πρόσχημα της καταβολής επιστροφής φόρου. Επιπλέον, «γιατρός» απαίτησε 50.000 ευρώ από ηλικιωμένη για να γίνει χειρουργική επέμβαση στην τραυματισμένη κόρη της σε τροχαίο, ωστόσο κατάφερε να πάρει 12.000 ευρώ. Η γυναίκα πέταξε την τσάντα με τα χρήματα από το μπαλκόνι του σπιτιού της σε «συνεργάτη» του γιατρού!

Χαρακτηριστική, ωστόσο, και είναι η περίπτωση υπαλλήλου συμβολαιογραφικού γραφείου που πείσθηκε από «λογιστή» να μεταφέρει η ίδια το ποσό των 14.000 ευρώ, ισομερώς σε 5 τραπεζικούς λογαριασμούς που της υπέδειξε, προκειμένου να λάβει το επίδομα που δινόταν προς ενίσχυση εργαζόμενων και επιχειρήσεων κατά την περίοδο της πανδημίας του covid-19. Η μεταφορά των χρημάτων κρινόταν απαραίτητη γιατί, όπως φέρεται να της είπε ο άγνωστος άνδρας, βασική προϋπόθεση για τη λήψη του επιδόματος ήταν ο τραπεζικός λογαριασμός, όπου θα κατατίθετο, να μην είναι «φουσκωμένος»!

Τηλεφωνικές, διαδικτυακές και διατραπεζικές απάτες, σύμφωνα με τα στοιχεία, βρίσκονται στις πρώτες θέσεις της λίστας σχετικά με τη μεθοδολογία που ακολουθούν οι δράστες. Οπως φαίνεται, παρά τις συνεχείς ενημερώσεις -σχεδόν σε καθημερινή βάση- από τα ΜΜΕ, αλλά και την ΕΛΑΣ, που σε τακτά χρονικά διαστήματα ενημερώνει μέσω τηλεοπτικών μηνυμάτων και ανακοινώσεων, υπάρχουν ακόμα πολίτες και δη Πατρινοί που πέφτουν στην παγίδα, με τις οικονομίες τους να εξαφανίζονται εν ριπή οφθαλμού.

Στη Δυτική Ελλάδα, δεν είναι λίγες, όμως, και οι περιπτώσεις επιχειρήσεων που έχουν βρεθεί στο στόχαστρο απατεώνων, με χιλιάδες ευρώ να χάνονται από τους εταιρικούς τραπεζικούς λογαριασμούς. Η υπεξαίρεση των χρημάτων, κατά τη συνήθη τακτική, γίνεται με το πρόσχημα είτε της εξόφλησης χρέους προς την εταιρεία είτε μέσω μεγάλων παραγγελιών. Ο «λογιστής» ή «πελάτης» που επικοινωνεί πάντα τηλεφωνικά με υπάλληλο υπεύθυνο επί των οικονομικών, καταφέρνει να κερδίσει την εμπιστοσύνη του και παράλληλα αποκτά πρόσβαση στους κωδικούς των τραπεζικών λογαριασμών, προβαίνοντας στη συνέχεια στη μεταφορά ποσών σε λογαριασμούς τρίτων, κατά κύριο λόγο στο εξωτερικό.

Συνήθεις είναι και οι απάτες μέσω αγγελιώνπου αναρτώνται στο διαδίκτυο . Σε αρκετές των περιπτώσεων, πίσω από τους πωλητές ή υποψήφιους αγοραστές, κρύβονται απατεώνες οι οποίοι, αφού συμφωνηθεί η αγοραπωλησία, καταφέρνουν και υφαρπάζουν τα προσωπικά δεδομένα και κωδικούς πολιτών με το «τέχνασμα» της προκαταβολής χρημάτων.

Απόπειρες εξαπάτησης έχουν καταγραφεί στο «όνομα» δήμων της Αχαΐας, μεταξύ αυτών της Πάτρας, της Αιγιαλείας και του Ερυμάνθου, αλλά και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Οπως έγινε γνωστό, μετά από σχετικές καταγγελίες πολιτών που συναλλάσσονται με συγκεκριμένες υπηρεσίες, δέχθηκαν τηλεφωνήματα από «δημοτικούς υπαλλήλους» που ζητούσαν τα προσωπικά τους στοιχεία προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία της πίστωσης των χρημάτων, που τους οφείλονταν. Τόσο οι δήμοι όσο και η ΠΔΕ προχώρησαν στην έκδοση ανακοινώσεων, ενημερώνοντας πως πρόκειται για απάτη, συστήνοντας την προσοχή των πολιτών.

Οι διωκτικές Αρχές εκείνο που τονίζουν είναι πως θα πρέπει να γίνει πλήρως κατανοητό από τους πολίτες πως όταν κάποιος άγνωστος τους προσεγγίζει και τους ζητά χρήματα ή επιχειρεί να αποκτήσει πρόσβαση στα προσωπικά τους δεδομένα (κωδικούς τραπεζών, υπολογιστών κ.λπ.), πρέπει να ενημερώνουν άμεσα την Αστυνομία.

ΤΑ «ΠΡΟΣΩΠΕΙΑ» ΤΩΝ ΑΕΤΟΝΥΧΗΔΩΝ

Με λερναία ύδρα μοιάζει ο τρόπος που δρουν τα κυκλώματα, τα οποία εδράζονται στα Βαλκάνια και έχουν στην Ελλάδα ακόμα και εγχώριους συνεργάτες. Οπως έχει αποδειχθεί, εναλλάσσουν τις «τακτικές» τους και τις προσαρμόζουν αναλόγως, προκειμένου τα λεγόμενά τους να γίνονται πιστευτά από τα υποψήφια θύματά τους.

Εμφανίζονται ως «αστυνομικοί», «δικηγόροι», «γιατροί», «λογιστές», «πελάτες», «τεχνικοί ή υπάλληλοι» της ΔΕΗ, «τεχνικοί ηλεκτρονικών υπολογιστών» ακόμα και πολυεθνικών εταιρειών, «επενδυτικοί σύμβουλοι» κ.ά.

Οι επιτήδειοι, κατά κύριο λόγο, ποντάρουν στην άγνοια και την αφέλεια των υποψήφιων θυμάτων τους και χρησιμοποιώντας την τεχνική της πειθούς, καταφέρνουν να κερδίζουν την εμπιστοσύνη τους.

«Μ’ έπεισε» είναι η συνήθης φράση, που βγαίνει από τα χείλη όσων καταγγέλλουν περιστατικά απάτης στους αστυνομικούς που υπηρετούν στην Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Πατρών αλλά και στα Τμήματα Ασφαλείας της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αχαΐας.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΑΣ

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας με αφορμή τα περιστατικά εξαπάτησης πολιτών επιτήδειων, οι οποίοι με διάφορες μεθόδους αποσπούν χρηματικά ποσά από πολίτες, επισημαίνει ότι στα τροχαία ατυχήματα ακολουθούνται πάντα από τις αστυνομικές αρχές οι νόμιμες και προβλεπόμενες ενέργειες, υπό την καθοδήγηση των κατά τόπους εισαγγελικών αρχών και σε καμία περίπτωση δεν υφίστανται παρέκκλιση από αυτές, με την καταβολή χρηματικών ποσών. Στις περιπτώσεις, σχετικά με τις διατραπεζικές συναλλαγές συστήνεται:

Μην δίνετε ποτέ τηλεφωνικά σε τρίτους τα στοιχεία της τραπεζικής σας κάρτας, τον αριθμό και τριψήφιο κωδικό ασφάλειας (CVV).

Μην δίνετε ποτέ σε τρίτους τον εξαψήφιο αριθμό επιβεβαίωσης συναλλαγής OTP, που σας στέλνει η τράπεζα στο κινητό σας τηλέφωνο.

pelop.gr

Visited 1 times, 1 visit(s) today

Αφήστε μια απάντηση