Πιο απλή είναι πλέον η διαδικασία για να γίνονται οι αιτήσεις καθαρισμού οικοπέδων καθώς και καταγγελιών για τα ακαθάριστα οικόπεδα, μέσα από τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης,που έγινε σε συνεργασία με τα υπουργεία Εσωτερικών καθώς και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.
Ειδικότερα, η νέα ψηφιακή υπηρεσία παρέχει τη δυνατότητα στους πολίτες να κάνουν αιτήσεις καθαρισμού του οικοπέδου του αλλά και να κάνουν καταγγελίες για ακαθάριστα οικόπεδα, ενώ ο δήμος θα καταχωρεί τα στοιχεία από τις αυτοψίες που διενεργεί.
Η αρμοδιότητα στους Δήμους
Το βάρος για τον έλεγχο θα έχουν οι Δήμοι. Θα εντοπίζουν ακαθάριστα οικόπεδα και στη συνέχεια μέσω ψηφιακής πλατφόρμας θα μπορούν να διασταυρώνουν εάν οι πολίτες έχουν υποβάλλει δήλωση καθαρισμού και να τους ενημερώσουν για την υποχρέωσή τους να προχωρήσουν σε εργασίες.
Πρόστιμα μέχρι 54.000 ευρώ
Σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης, οι πολίτες θα έρχονται αντιμέτωποι με τσουχτερά πρόστιμα τα οποία θα ξεκινούν από 1.000 ευρώ, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να αγγίξουν και τις 54.000 ευρώ.
Η νέα υπηρεσία, σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το επόμενο διάστημα.