Δύο σημαντικοί οδικοί άξονες, με καθοριστική συμβολή στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, θα ολοκληρωθούν μέσα στο επόμενο έτος.
Μόλις λίγες ώρες απομένουν για την εκπνοή του 2024, ενός έτους μέσα στο οποίο τέθηκε σε προτεραιότητα ο εκσυγχρονισμός υποδομών και μεταφορών με ταυτόχρονη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Τη χρονιά που φεύγει, παραδόθηκαν το Μετρό Θεσσαλονίκης, ένα από τα πιο εμβληματικά έργα της τελευταίας δεκαετίας, ο οδικός άξονας Άκτιο – Αμβρακία, σημαντικό τμήμα του Ε65, από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα, ο οδικός άξονας Καλλονή – Σίγρι στη Λέσβο. Επιπλέον, ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση της Αττικής Οδού, ξεκίνησε η κατασκευή του οδικού άξονα Μπράλος – Άμφισσα και πριν από λίγες ημέρες υπογράφηκε η σύμβαση του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά.
Οι δύο νέοι αυτοκινητόδρομοι που έρχονται το 2025
Πλέον το βλέμμα είναι στραμμένο στο νέος έτος, μιας και εντός αυτού θα ολοκληρωθούν δύο ακόμα σημαντικοί οδικοί άξονες. Ο πρώτος αφορά το Πάτρα-Πύργος, που θα ενισχύσει την ασφάλεια των μετακινήσεων και θα συρρικνώσει τον χρόνο ταξιδιού από τη Αθήνα στην πρωτεύουσα του Νομού Ηλείας.
Η πρόδοος υλοποίησης φλερτάρει γύρω από τα επίπεδα του 70% και σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτη Πανανικόλα, περίπου στα μέσα του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί το τμήμα Κάτω Αχαϊα-Πύργος και προς το τέλος το «δύσκολο» κομμάτι Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαϊα. Το τελευταίο αφορά διαπλάτυνση της υφιστάμενης Ε.Ο. Πατρών-Πύργου και επομένως οι εργασίες εκτελούνται με ταυτόχρονη διεξαγωγή της κίνησης των αυτοκινήτων.
Το έργο αφορά στην κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος, μήκους 74,8 χλμ, που ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος, που είναι πιο γνωστός ως Ολυμπία Οδός.
Θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14 μέτρων, 2 γέφυρες, 19 άνω και κάτω διαβάσεις, 3 ανισόπεδους κόμβους. 42 τοίχους αντιστήριξης.
Με την ολοκλήρωσή του η διάρκεια ταξιδιού για το Αθήνα-Πύργος θα μειωθεί σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά, και θα ενισχυθεί σε μεγάλο βαθμό η ασφάλεια των ταξιδιωτών. Επιπλέον, ο νέος οδικός θα προκαλέσει μια σειρά ευεργετικών επιδράσεων στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη ολόκληρης της Δυτικής Πελοποννήσου.
Το έτερο έργο αφορά στην διπλή οδική σύνδεση Λευκάδας, η οποία σύμφωνα με δηλώσεις του Βουλευτή Ν. Λευκάδας, Αθανασίου Καββαδά, στο carandmotor.gr θα είναι έτοιμη πριν το Πάσχα του 2025. Προ ολίγων ημερών, μάλιστα, με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δόθηκε παράταση για την ολοκλήρωση του έργου μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2025.
Το έργο έχει διαιρεθεί στα τμήματα Άκτιο-Άγιος Νικόλαος και Βόνιτσα-Λευκάδα. Το πρώτο τμήμα, μήκους 5 χλμ. έχει ολοκληρωθεί και πλέον απομένει το Βόνιτσα-Λευκάδα, μήκους 16 χλμ.
Στη νέα, αναβαθμισμένη μορφή τους οι οδικοί άξονες θα διαθέτουν 1+1 λωρίδα ανά ρεύμα κυκλοφορίας και θα είναι ταχείας κυκλοφορίας, διευκολύνοντας σε σημαντικό βαθμό τις μετακινήσεις προς και από τη Λευκάδα.
Το 2024 παραδόθηκε το κομμάτι Λευκάδα – Άγιος Αντώνιος, ενώ οι εργασίες συνεχίζονται στο πιο δύσκολο τμήμα, το κομμάτι Άγιος Αντώνιος – Άγιος Νικόλαος, μαζί με το υπόλοιπο τμήμα ως τη Βόνιτσα.
Με την ολοκλήρωση του έργου όλοι οι δρόμοι που οδηγούν από την Αθήνα στη Λευκάδα θα είναι σύγχρονοι και ασφαλείς και -μεταξύ άλλων- θα έχουν σημαντικά οφέλη σε επίπεδο τουριστικής ανάπτυξης και εμπορευματικών μεταφορών.