Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr η αναρρίχηση της αμόλυβδης σε πάνω από 2 ευρώ το λίτρο έχει κάνει κυριολεκτικά απαγορευτική ακόμη και μια μικρή βόλτα με βάρκα γιαλό-γιαλό καθώς ένα μικρό ρεζερβουάρ 20 λίτρων γεμίζει πλέον με πάνω από 40 ευρώ ενώ πέρυσι γέμιζε ούτε με 30 ευρώ.
Βέβαια όσο πιο μεγάλο είναι το σκάφος ή το ταχύπλοο τόσο μεγαλύτερο είναι και το κόστος χρήσης καθώς οι κινητήρες πρόωσης αυξάνουν τόσο σε κυβικά όσο και σε κατανάλωση.
Επίσης μεγάλο θα είναι και το πλήγμα για τις εταιρείες κατασκευής σκαφών αναψυχής και βαρκών καθώς το υψηλό κόστος χρήσης απομακρύνει τους καταναλωτές από την ιδέα της απόκτησης κάποιας βάρκας ή σκάφους όπως επίσης και για τα συνεργεία επισκευής εξωλέμβιων και εσωλέμβιων κινητήρων θαλάσσης καθώς οι περισσότεροι ιδιοκτήτες εκτός από το γεγονός ότι έχουν αναρτήσει αγγελίες πώλησης των σκαφών τους δεν έχουν και την οικονομική δυνατότητα συντήρησης τους οπότε μέχρι να βρεθεί ο επόμενος αγοραστής τα σκάφη θα παραμένουν επάνω στα τρέιλερ σε πάρκινγκ ή σε χωράφια αντί να βρίσκονται σε κάποια παραλία…
Για να αντιληφθεί κανείς τη διαφορά στην κατανάλωση καυσίμου μεταξύ ενός μικρού αυτοκινήτου και ενός ταχυπλόου το Newsauto.gr παραθέτει δύο παραδείγματα που επιβεβαιώνουν την εκτόξευση του κόστους χρήσης των σκαφών αναψυχής.
Ειδικότερα ένα καινούριο αυτοκίνητο μικτού βάρους 1.200 κιλών με βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρου και απόδοσης 100 ίππων, θα καταναλώσει στον αυτοκινητόδρομο περίπου 7 λίτρα βενζίνης στα 100 χιλιόμετρα, κινούμενο στα όρια του ΚΟΚ.
Αντίστοιχα ένα σκάφος με μικτό βάρος 1.200 κιλά και εξωλέμβιο κινητήρα με ιπποδύναμη 100 ίππων για να διανύσει 100 χλμ. θα καταναλώσει από 50 έως 60 λίτρα βενζίνης ανάλογα με τον καιρό και την ταχύτητα πλεύσης.
Δηλαδή όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς το σκάφος καταναλώνει περίπου 8 φορές παραπάνω βενζίνη από ένα αυτοκίνητο που οι κινητήρες και το βάρος τους είναι παρόμοιο…
Αν τώρα κάποιος διαθέτει ένα ταχύπλοο σκάφος ή φουσκωτό σκάφος με δύο εξωλέμβιες με συνολική απόδοση 400 ίππων τότε οι καταναλώσεις εκτοξεύονται όπως επίσης και το κόστος χρήσης καθώς οι δεξαμενές καυσίμων των 300 ή 400 λίτρων χρειάζονται πάνω από 600 ή 800 ευρώ για να γεμίσουν και να είστε σίγουροι ότι αδειάζουν πολύ εύκολα και γρήγορα…
Τώρα αν κάποιοι είχαν προνοήσει και είχαν εφοδιάσει το σκάφος τους με πετρελαιοκινητήρες μάλλον είναι οι μεγάλοι άτυχοι καθώς όπως διαπιστώσαμε πριν την εφαρμογή της επιδότησης των 0,15 ευρώ στο diesel κίνησης η τιμή του λίτρου ήταν εφάμιλλη με εκείνης της αμόλυβδης βενζίνης. Οπότε αντί για 1,5 ευρώ το λίτρο η τιμή του diesel κίνησης είχε αγγίξει τα 2 ευρώ γεγονός που καθιστά κυριολεκτικά ασύμφορο το κόστος πλεύσης των σκαφών με μεγάλους εσωλέμβιους πετρελαιοκινητήρες.
Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσει κανείς και το κόστος προμήθειας των καυσίμων που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι υψηλότερο από εκείνο που εμφανίζεται τα πρατήρια υγρών καυσίμων καθώς προστίθενται και τα μεταφορικά στο λιμάνι. Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr το κόστος στην τιμή της αμόλυβδης βενζίνης ξεπερνά σε κάποιες μαρίνες τα 2,5 ευρώ και τα 2 ευρώ για το diesel κίνησης με την τιμή διάθεσής τους στα πρατήρια να ανέρχεται σε 2 και 1,8 ευρώ αντίστοιχα.
Στα ύψη και οι τιμές ενοικιάσεων μηχανοκίνητων σκαφών
Η άνοδος των τιμών στα καύσιμα έχει επηρεάσει και τις τιμές ενοικίασης των μηχανοκίνητων σκαφών αναψυχής και βαρκών καθώς το γέμισμα ενός ρεζερβουάρ έχει πολλαπλασιαστεί.
Αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι η μεγάλη πτώση των ενοικιάσεων σκαφών αναψυχής από επίδοξους καπετάνιους καθώς η βόλτα από 80 ευρώ που κόστιζε για μια απλή βάρκα έχει ήδη ανέβει σε πάνω από 120 ευρώ!
ΠΗΓΗ: newsauto.gr