Δικογραφία-καταπέλτης για τις κόντρες θανάτου στο Χαλάνδρι

Εκείνο το ξημέρωμα της 27ης Ιουνίου, οι δύο φίλοι επέστρεφαν από διασκέδαση όταν ο θάνατος τους έστησε καρτέρι σε κεντρικό σημείο του Χαλανδρίου. Ο 18χρονος Παναγιώτης μόλις είχε τελειώσει το Λύκειο και περίμενε τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών, ενώ ο 19χρονος Νίκος σπούδαζε ήδη στο εξωτερικό. Οι δύο φίλοι, σύμφωνα με την Τροχαία, έκαναν κόντρες με τα αυτοκίνητα των γονέων τους, όταν ο μικρός, που δεν είχε καν δίπλωμα οδήγησης και δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας ενώ λόγω ζέστης οδηγούσε ξυπόλητος, έχασε τον έλεγχο και καρφώθηκε σε ένα δέντρο.

Ο θάνατός του ήταν ακαριαίος. Ο κολλητός του συνελήφθη από την Τροχαία Αγίας Παρασκευής και πλέον, όπως αναφέρεται στη δικογραφία, αντιμετωπίζει την κατηγορία «Ενεργώντας με πρόθεση, διέπραξες το αδίκημα της επικίνδυνης οδήγησης και συγκεκριμένα, κατά την συγκοινωνία στους δρόμους, οδηγούσες όχημα, μετέχοντας σε αυτοσχέδιο αγώνα ταχύτητας (“κόντρα”), αγώνα ο οποίος τελούσε σε γνώση σου ότι ήταν εξαιρετικά επικίνδυνος για την ασφάλεια της συγκοινωνίας στη συγκεκριμένη οδό, διαταράσσοντάς την σε απόλυτο βαθμό, και στον οποίο συμμετείχες εσύ και από την πράξη σου αυτή, επήλθε ως αποτέλεσμα ο θάνατος τρίτου προσώπου».

Το «ΘΕΜΑ», μέσα από τη δικογραφία που παρουσιάζει, ξετυλίγει όλο το κουβάρι της δραματικής ιστορίας που βύθισε στο πένθος μια οικογένεια και στη θλίψη μια δεύτερη. Πλέον, την υπόθεση έχει αναλάβει να διαλευκάνει ο έμπειρος πραγματογνώμονας Παναγιώτης Μαδιάς, τον οποίο διόρισε η Εισαγγελία και αναμένεται μέσα στις επόμενες εβδομάδες να καταθέσει το πόρισμα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε το τροχαίο δυστύχημα.

Εφτασα στο σημείο, ο δρόμος ήταν γεμάτος γυαλιά και το αυτοκίνητο του Παναγιώτη είχε πέσει πάνω σε ένα δέντρο και είχε καταστραφεί ολοσχερώς. Ευρισκόμενος σε πλήρες σοκ από το θέαμα φώναζα για βοήθεια, ήθελα να απεγκλωβίσω εγώ ο ίδιος τον Παναγιώτη, αλλά οι γείτονες που μαζεύτηκαν, δε με άφησαν και προσπαθούσαν να με ηρεμήσουν. Κάποιοι κάλεσαν την Τροχαία και το ασθενοφόρο και εγώ συντετριμμένος πήρα τηλέφωνο τους γονείς μου. Δεν ήξερα τι άλλο να κάνω. Επαναλαμβάνω ότι δεν κάναμε κόντρες γιατί δεν μας αρέσουν. Πράγματι όταν χωριστήκαμε κινήθηκα σχετικά γρήγορα όπως και ο Παναγιώτης, αλλά ο καθένας από μόνος του και φυσικά αυτοσχέδιο αγώνα δεν έκανα και δεν κάναμε. Ημασταν στενοί φίλοι και απόλυτα μετρημένοι και φυσιολογικοί άνθρωποι. Πρέπει να σημειωθεί ότι τα αυτοκίνητά μας ήταν απλά συμβατικά αυτοκίνητα. Το αυτοκίνητο που οδηγούσα ήταν του πατέρα μου, το οικογενειακό μας, ένα Suzuki SX4 (σαν τζιπ). Βέβαια ήταν καλύτερο από του Παναγιώτη (ένα αρκετά παλαιό Toyota Yaris), οπότε και εξ αυτού του λόγου δεν θα μπορούσε ποτέ να τεθεί θέμα αυτοσχέδιου αγώνα. Επίσης εκείνο το βράδυ που βγήκαμε, δεν υπήρχε ιδιαίτερη διάθεση, γι’ αυτό και αποφασίσαμε μετά το φαγητό να μη συνεχίσουμε την διασκέδασή μας. Ο Παναγιώτης είχε πει ότι ήταν “πιασμένος” γιατί είχε συμμετάσχει σε αγώνα ποδοσφαίρου, μετά από μεγάλο διάστημα αποχής λόγω προβλήματος υγείας που αντιμετώπισε και επιπρόσθετα ότι ένιωθε έντονη ευαισθησία στο δέρμα από ηλίαση. Οπως προανέφερα, το αυτοκίνητό μου εκινείτο στην αριστερή λωρίδα και του Παναγιώτη δεξιά. Τα οχήματά μας δεν συγκρούστηκαν και το όχημά μου ήταν “χωρίς εμφανείς υλικές ζημιές”, όπως αναφέρεται στην 28 Ιουνίου 2022 έκθεση αυτοψίας. Επίσης, προκύπτει ότι δεν κάναμε επικίνδυνους ελιγμούς, ούτε είχαμε μεταξύ μας μικρή απόσταση, κολλώντας ο ένας το όχημά του στο όχημα του άλλου. Από κανένα στοιχείο της δικογραφίας δεν προκύπτουν όλα τα ανωτέρω. Ούτε και στην 28 Ιουνίου 2022 κατάθεση ενος μάρτυρα ο οποίος ανέφερε επί λέξει “Θεώρησα ότι αφού ήταν και τα δύο οχήματα σταματημένα παράλληλα, ότι θα έκαναν κόντρες. Κοιτώντας από τους καθρέπτες τα οχήματά τους είδα τέσσερα φώτα να ξεκινάνε ταυτόχρονα και να κατευθύνονται προς Νέα Ιωνία”. Παρότι η οδός και σε μεγάλη απόσταση από το σημείο, είναι ευθεία και ο μάρτυρας υπέθεσε ότι εμείς θα κάνουμε κόντρες, επειδή, όπως αναφέρει, ξεκινήσαμε παράλληλα, εντούτοις δεν διαπίστωσε και δεν κατέθεσε ότι η οδήγησή μας ήταν επικίνδυνη ή τέτοια που να παραπέμπει σε αυτοσχέδιο αγώνα, ούτε κατέθεσε πως αναπτύξαμε ιλιγγιώδη ταχύτητα γιατί, προφανώς σε τετοια περίπτωση, θα τον είχαμε φθάσει. Τέλος, δεν είχαμε κατανάλωσει αλκοόλ και ήμασταν νηφάλιοι. Ο Παναγιώτης είχε τον αποκλειστικό έλεγχο του οχήματός του, όπως και εγώ του δικού μου, δυστυχώς όμως, εκ του τραγικού αποτελέσματος, προκύπτει ότι έχασε τον έλεγχό του και ακόμη χειρότερα δεν φορούσε ζώνη ούτε παπούτσια. Σε κάθε περίπτωση, ήταν ένα τραγικό συμβάν, που θα με ακολουθεί σε ολόκληρη τη ζωή μου, αλλά με κάθε ειλικρίνεια τονίζω ότι δεν συνέπραξα στο θάνατο του καλού μου φίλου Παναγιώτη».

Ο μάρτυρας

Σημαντικές πληροφορίες για το σκηνικό δίνει και οδηγός ενός οχήματος ο οποίος κατέθεσε τα εξής: «Γύρω στις 04:15 κινούμασταν μαζί με τη σύζυγό μου στο Χαλάνδρι επί της οδού Παλαιολόγου με κατεύθυνση από Δουκίσσης Πλακεντίας προς Νέα Ιωνία. Αφού πέρασα τον σηματοδότη της παλιάς Πλατείας Κένεντι, συνάντησα μπροστά μου δύο αυτοκίνητα. Στη δεξιά λωρίδα ένα Yaris και στην αριστερή λωρίδα ένα άλλο, παράλληλα με το Toyota. Και τα δύο ήταν σταματημένα. Το όχημα που ήταν στην αριστερή λωρίδα ξεκίνησε και πήγε μπροστά από το Yaris για να μας κάνει χώρο να περάσουμε. Αφού πέρασα έκανε πάλι όπισθεν και πήγε πάλι παράλληλα με το Toyota Yaris.

Θεώρησα ότι αφού ήταν και τα δύο οχήματα σταματημένα παράλληλα, ότι έκαναν κόντρες. Κοιτάζοντας από τον καθρέπτη τα οχήματα είδα τέσσερα φώτα να ξεκινούν ταυτόχρονα. Φθάνοντας στο φανάρι πλησίον της Εθνικής Αντιστάσεως, άκουσα έναν δυνατό θόρυβο και κοιτώντας από τους καθρέπτες, είδα καπνό και κοιτώντας τη γυναίκα μου της είπα “τράκαραν”. Αμέσως έκανα αναστροφή για να δω τι είχε συμβεί, όπως αναστροφή έκανε και το Suzuki το οποίο πλησίασε το στύλο και ο οδηγός βγήκε από το αμάξι. Φώναξε “Βοήθεια”. Εγώ είδα το Toyota που είχε πιάσει φωτιά. Πήρα τον πυροσβεστήρα και κάλεσα Πυροσβεστική και Αστυνομία».

Η νομική άποψη

Ο δικηγόρος της οικογένειας του άτυχου Παναγιώτη, Βασίλειος Ζησιμάτος, τονίζει στο «ΘΕΜΑ» ότι «ως δικηγόρος της οικογένειας του θύματος, ενός ακόμα άτυχου νέου που έφυγε άδικα από τη ζωή πριν από λίγες ημέρες, καταθέσαμε ενώπιον του κυρίου Ανακριτή σχετική δήλωση περί υποστήριξης της κατηγορίας, ενώ παράλληλα διορίσαμε και δικό μας τεχνικό σύμβουλο, τον κ. Αλέξανδρο Ντόντο. Εχει ήδη ασκηθεί ποινική δίωξη κατά του οδηγού του ετέρου οχήματος, για το αδίκημα της επικίνδυνης οδήγησης με βάση το άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα, σύμφωνα με το οποίο η επικίνδυνη οδήγηση που έχει ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου, τιμωρείται με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών.

Ηδη τη συγκεκριμένη δικογραφία χειρίζεται ο κύριος Ανακριτής, ο οποίος και διόρισε άμεσα ειδικό πραγματογνώμονα προκειμένου να διερευνήσει τις συνθήκες υπό τις οποίες έλαβε χώρα το τραγικό αυτό δυστύχημα. Ο διορισμός, στο πλαίσιο της διενεργούμενης ανάκρισης, του εμπειρότατου και κορυφαίου πραγματογνώμονα, του κ. Παναγιώτη Μαδιά, μας δημιουργεί την απόλυτη πεποίθηση ότι τίποτα δεν θα μείνει στο σκοτάδι. Ως υποστηρίζοντες την κατηγορία, θα είμαστε παρόντες σε όλη την ποινική διαδικασία και σε κάθε στάδιο αυτής, συμμετέχοντας ενεργά στη διακρίβωση της αλήθειας με μοναδικό στόχο τη δικαίωση ενός παιδιού που χάθηκε τόσο ξαφνικά».

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση