Γέφυρα Εύηνου: Η περίπτωση που “γκρέμισε” τη γραφειοκρατία-Τι γίνεται σε ανάλογες περιπτώσεις

Άργησε η εκκίνηση του έργου;

Η καταστροφή στον ποταμό Εύηνο έγινε τον Δεκέμβριο του 2021. Μέχρι τις αρχές Σεπτέμβρη πέρασαν εννιά μήνες,με τα έργα που ξεκινούν να υπάρχουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις για την δημιουργία προσωρινής γέφυρας και ακολούθως της μόνιμης. Με τα δεδομένα που έχουμε και τα όσα αποδείχτηκαν στην πορεία, ο χρόνος μέχρι την έναρξη των εργασιών κρίνεται απόλυτα λογικός και αυτό είναι μια σημαντική νίκη τόσο για την τοπική κοινωνία,όσο και για την Περιφέρεια και τον κ. Φαρμάκη .Αξίζει να αναφερθεί, ότι παρόμοιες διαδικασίες σε τέτοιου είδους απαιτητικά έργα καθυστερούν 2 με 3 χρόνια έως την ολοκλήρωση των μελετών και των κατ’αρχήν διαδικασιών.

Όλα αυτά που διατυπώνουμε επιβεβαιώνονται από τα λεγόμενα του κ. Λύτρα στο Περιφερειακό συμβούλιο όταν σε σχετική ερώτηση του κ. Μαυρομάτη απάντησε ότι για να γίνουν μελέτες και να ξεκινήσει ένα έργο χρειάζονται 1012 μέρες, κόντρα στην ανακοίνωση της παράταξης του που μιλούσε για καθυστερήσεις στις διαδικασίες.

Δεν πανηγυρίζει κανείς!

Είμαστε εδώ από την πρώτη στιγμή μέχρι και να ολοκληρωθούν οι εργασίες. Η πρώτη μάχη έχει νικητή αλλά το έργο ακόμη έχει ακόμη δρόμο. Θα παρακολουθούμε τις διαδικασίες και θα είμαστε εδώ για να επισημάνουμε τα κακώς κείμενα που θα προκύψουν. Μέλημα του Περιφερειάρχη κ. Φαρμάκη είναι να βρίσκεται διαρκώς “πάνω απ’το πρόβλημα”χωρίς εφησυχασμό μέχρι την ολοκλήρωσή της.

Τα παραδείγματα καταστροφών που αξίζει να δείτε:

Στις παρακάτω φωτογραφίες θα δείτε δημοσιεύματα από site της Κρήτης και της Εύβοιας για τις πλημμύρες του 2019 και του 2020 αλλά και τις εξελίξεις μέχρι και σήμερα και δείτε επίσης τις ημερομηνίες που έχουν γίνει τα δημοσιεύματα.

“Στοίχημα” για την Περιφέρεια η κατασκευή της

Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε γίνει μάρτυρες σοβαρών προβλημάτων που δημιουργήθηκαν από τα καιρικά φαινόμενα και είχαν αντίκτυπο στις υποδομές.Ανυπολόγιστες ζημιές σε ολόκληρη τη χώρα από τις πλημμύρες. Εκτάσεις , γέφυρες δρόμοι κυριολεκτικά χάθηκαν δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στις τοπικές κοινωνίες. Ανάλογα περιστατικό είχαμε και στην περιοχή του Γαλατά του δήμου Ναυπακτίας με την καταστροφή της γέφυρας του Εύηνου που την απέκοψε από το γειτονικό Ευηνοχώρι προκαλώντας πολλαπλά προβλήματα στην καθημερινότητα των κατοίκων τους.Στη συγκεκριμένη μάλιστα περίπτωση,προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτή,οι κάτοικοί της υποχρεώνονται σε έναν μαραθώνιο ταλαιπωρίας 70 χιλιομέτρων για να φτάσουν στον προορισμό τους.

Από την πρώτη στιγμή το Nafpaktianews.gr μετέδωσε τη δυσάρεστη είδηση της κατάρρευσης αρχικά της σιδηροδρομικής και λίγες ώρες αργότερα της κύριας οδικής γέφυρας του Εύηνου στην παλαιά εθνική οδό Αντιρρίου Ιωάννινων.

Τι έγινε έκτοτε;

Η αντίδραση της περιφέρειας ήταν άμεση με τον Περιφερειάρχη Νεκτάριο Φαρμάκη να επισκέπτεται μαζί με τον υπουργό πολιτικής προστασίας κ. Στυλιανίδη τη γέφυρα του Ευήνου.Το μέτρο μέτρο στη νέα δύσκολη κατάσταση των κατοίκων ήταν η ατελής διέλευση από την Ιόνια οδό για τους κατοίκους . Ήταν το πρώτο ευεργετικό μέτρο που ανακούφισε εν μέρει οικονομικά τουλάχιστον, αφού η χρήση της Ιόνιας συνεπάγεταν οινομικό κόστος λόγω διοδίων.

Στην συνέχεια και με την επιμονή της τοπικής κοινωνίας αλλά και τις πιέσεις που άσκησαν με τις κινητοποιήσεις τους,έφεραν το θέμα ψηλά στην ατζέντα της επικαιρότητας ακόμα και σε Πανελλαδικό επίπεδο με το παρόν να δίνει μάλιστα την πρώτη φορά και ο ίδιος ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας στέλνοντας με την παρουσία του το δικό του σημειολογικό μήνυμα.Σ’αυτή την πρώτη συγκέντρωση πλην του κ.Φαρμάκη ήταν και ο αντιπεριφερειάρχης υποδομών και έργων κ. Μαυρομάτης ενημερώνοντας τους κατοίκους σχετικά με την πορεία εξέλιξης του έργου και την ανάληψη ευθύνης για την κατασκευή της από το υπουργείο υποδομών.

Η απόφαση αυτή αρχικά έφερε την ηρεμία χωρίς ωστόσο η αγωνία να λείψει καθώς ο χρόνος περνούσε χωρίς να γίνεται τίποτα. Οι κάτοικοι συνέχισαν τις κινητοποιήσεις , συνέχισαν τις επαφές και τις οχλήσεις στην περιφέρεια ,με κύριο χαρακτηριστικό τότε την απουσία των βουλευτών,καταλήγοντας στην τελευταία επικοινωνία με τον υφυπουργό κ. Καραγιάννη στο Μεσολόγγι που ξεκαθάρισε τα χρονοδιαγράμματα και την έναρξη των εργασιών.

Η πρώτη όμως νεροποντή πριν λίγο καιρό,δημιούργησε προβλήματα παρασύροντας το προσωρινό πέρασμα και η πρώτη κινητοποίηση ήρθε πριν ξεκινήσει το έργο με τους πολίτες δικαίως να αγωνιούν βλέποντας οτι δεν έιχαν ξεκινήσει οι εργασίες και τα πρωτοβρόχια να έρχονται νωρίτερα.Άλλωστε,το φθινόπωρο δεν απείχε πολύ και η αγωνία έφτανε στο κατακόρυφο.

Η συμβολή Ιεροθέου

Σε όλα αυτά βεβαίως δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε και το προσωπικό ενδιαφέρον και αγωνία του Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγ.Βλασίου κ.Ιεροθέου για τη διευθέτηση και επίλυση του σοβαρού αυτού προβλήματος, που τυγχάνει αυτή την περίοδο και Τοποτηρητής της χηρευούσης Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας και ζει από κοντά όχι μόνο το πρόβλημα της περιοχής του Γαλατά,αλλά και των περιοχών που γειτνιάζουν μ’αυτή.Οι παρεμβάσεις του,αλλά και επαφές του με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών θεωρούμε ότι βοήθησαν στα μέγιστα,στην γρηγορότερη διευθέτηση και προώθηση των πάντα δίκαιων απαιτήσεων της περιοχής.

Πηγή

Visited 2 times, 1 visit(s) today

Αφήστε μια απάντηση